Engin ASAN
enginasan2505@hotmail.com
4-B YE VEDA ZAMANI
25/06/2020
 Meslek hayatımda en zorlandığım anlar vedalardır. Hepsi çok zor oluyor bundan eminim. Birinci sınıftan alıyoruz. Ürkek, çekingen yavrucuklar zaman içinde büyüyor, serpiliyor ve çok sevimli birer insan oluyorlar. Onlar bize, biz de onlara bağlanıyoruz bir baba şefkatiyle. Sonra dördüncü sınıf bitince ayrılık başlıyor.
      Zaman içinde farklı zorlukları birlikte aşıyoruz. Acıları, sevinçleri, üzüntüleri paylaşıyor ve birlikte göğüs geriyoruz her zorluğa. Bazen bir problem dağ olup büyüyor gözlerinde. Dağı nasıl aşacaklarını gösteriyoruz ve sevinç çığlıklarıyla aşıyorlar o dağları.
      Sınıf ortamı eve dönüşüyor, öğretmen anneye, babaya. Öğrenciler birer evlat oluyor günler geçtikçe. Paylaşıyorlar içlerinde biriken duygularını bizimle en samimisinden. Belli ki bize güveniyorlar. Hiç şikayet etmedim onları ailelerine, güvenlerini boşa çıkarmamak için.
      Kutlubey'e geldiğimde de öğretmenlik anlayışımı (devlet okulunda olduğu gibi) hiç değiştirmedim ki bunun doğru olduğuna inanıyorum. Çok mutlu ve dolu dolu bir dört yıl geçirdim.
      Öğrencilerimin her biri ayrı ayrı mükemmel ve gelecek vaad eden çocuklar. Onların hayatlarında olmak, dokunmak, katkı sağlamak çok ulvi bir görev benim için.
      Dört yıllık bu süreçte sınıftan erken ayrılan ya da sınıfımıza sonradan gelen öğrencilerimiz tanımak, kısa süre de olsa birlikte olmak benim için çok anlamlı ve değerlidir.
      Biliyorum ki öğrencilerimizin başarısında anne ve babaların yeri ve desteği çok ama çok önemlidir. Bize bu dört yıllık yolculuğumuzda desteklerini esirgemeyen anne ve babalara çok teşekkür ediyorum.
      Birinci sınıftan başlayarak, sorumluluklarını bilen, onun gereklerini yerine getiren, kendi ayakları üzerinde durabilen, özgüven sahibi insanlar yetiştirmeye gayret ediyorum. Ahlaki değerlere saygılı, doğru davranışlar sergileyen ve güven duyulan insanlar olsunlar istiyorum. Testlerin, denemelerin yarış atına çevirdiği, en önde olmanın en değerli olmak olduğu mantığına sahip insanlar olmasınlar. Anneler babalar da çocuklarını sınavlardaki başarısına, denemelerdeki sıralamasına göre değerlendirmesinler istiyorum. Bu sebeple çatıştığım çok oluyor. Ama vazgeçmeyeceğiz. Ülkemizin üretken, becerilerle donatılmış insanlara ihtiyacı var. Bu kutsal vatanı bize emanet eden atalarımıza ve gelecekte devredeceğimiz çocuklarımıza en büyük borcumuzdur.
      Bu sene buruk bir veda oldu bizim için. Bir virüs bizi öğrencilerimizden, öğrencilerimizi okuldan ayırdı. Güzel bir veda yapalım isterdik ama olmadı. Salgın önlensin, İnsanlar ölmesin biz böyle de veda ederiz. Yeter ki sağlık olsun.
      Dört yıl boyunca bize her konuda destek olan okul idarecilerimize, sınıfımıza derse giren öğretmen arkadaşlarıma, çocuklarımızla yakından ilgilenen, destek olan rehber öğretmenimize, öğrencilerimizin kahvaltı ve yemeklerini hazırlayan, sunan bütün yardımcı personele teşekkür ediyorum.
      Bütün öğrencilerime bundan sonraki hayatlarında sağlık, mutluluk ve başarılar diliyorum.